HaberMatik V3.2

logo

İLGİSİZLİK KURBANI OLDU….

İLGİSİZLİK KURBANI OLDU….

resim005Anamur’un adını markası ile Türkiye ve hatta yurt dışına duyuran Ovabaşı Portakalı şu günlerde ilgizliği ile gündeme gelmesi herkes tarafından üzüntü yaratıyor.

Konu ile ilgili olarak görüşlerini aldığımız Anamur’un Hanım Ağası olarak bilinen Ovabaşı Portakalının isim yapmasında çok büyük katkısı bulunan Şaziye Cengiz, şunşarı söyledi,” Anamur Ovabaşı portakalına sahip çıkılmasını ve ihracat kapısının açılmasını, 10 yıldır Ovabaşı Portakalının piyasada 60 kuruştan alıcı bulduğunu  kaydeden Şaziye Cengiz, ve eşi

Ali Cengiz, “Ovabaşında yılda 150 bin ton portakal üretiliyor. Ancak adeta bir sağlık mucizesi olan bu ürünün ne ticari bir koruması var, ne de değerinden alınıyor. Bu hem ürüne hem de üreticiye büyük bir haksızlıktır.” Dediler. Çiftler sözlerinin devamında, Köyümüzde yetişen ve büyük bir beğeni ile tüketilen Ovabaşı portakalının bir an önce hak ettiği ekonomik değere ulaştırılmasını istiyor. Bugün yetiştirme maliyetinin bile neredeyse 80 kuruşu bulduğunu kaydeden Şaziye Cengiz, “Yıllardır tat, lezzet ve aromasıyla tüketicinin büyük beğenisini kazanması nedeniyle tezgâhların aranan markası haline geldi. özelliklerine rağmen uzun zaman fark edilmeyi bekleyen Ovabaşı Portakalı, 6 yıl önce kendi ismi ile marka listesine girmişti.  Özellikle Trabzon piyasasında büyük rağbet gören ürünümüz hakkında

Bunca aşı Portakalının kalitesi ile zaten bir marka olduğunu kaydeden tüccarlar, kendilerinin sadece bu markaya kendi ismini verdiler.  Anamur ve Bozyazı’daki portakalların artık Ovabaşı markası adı altında piyasaya girmeye başlamıştı. Ama şimdi tekrar kaderine terk edildi. Ovabaşı portakalı, sulu ve tatlı özelliği ile tek sezonda piyasada hak ettiği yeri alması gerekir.” Dediler.resim006resim007

#

SENDE YORUM YAZ